Fagpersonale

Pædagoger, Lærere, Socialrådgivere, Pædagogiske familierådgivere og kontaktpersoner m.m.

Arbejdsfelter

  • Familieanalyse
  • Familiedynamik (evt. genogram)
  • Børne udvikling – både udenpå/adfærd og indefra/psykisk og biologisk
  • Udvikling af langsigtede strategier for barnets udvikling
  • Forældresamarbejde – hvilken kommunikationsform kan lave et konstruktivt ’møde’ omkring barnet. Hvordan kan rådgiver bevare myndighed, og samtidig sikre et langsigtet samarbejde
  • Udvikling af forældrekompetencer (med afsæt i Circle of Security)
  • Udarbejdelse af handleplaner – så de er ressourceorienterede, men også har afsæt i de reelle udviklingsmuligheder
  • Modoverføring – hvordan sikre en neutral kommunikation, hvis rådgiver bliver ’ramt’ personligt, og kommunikationen er ved at ændre sig til noget subjektivt
  • Gruppedynamik – hvordan optimeres rådgivernes arbejdsplatform (gruppen) så der reelt er næring og sparring at hente i gruppen.

Fagligt udgangspunkt

  • Psykodynamisk
  • Tilknytningsteori og tryghedscirklen
  • Interpersonel neurobiologi
  • Positivt børne-/menneskesyn ud fra helhedsopfattelse

Med erfaring og viden fra en 4-års ansættelse som familiegruppepsykolog, hvor arbejdet bestod af:

  • Fagsupervision af teams/makkerskaber
  • Deltagelse i behandlingsmøder
  • Faglige strategimøder med ledelse
  • Udvikling af forældresamarbejde – både på tegnebræt som supervision til rådgivere, men også som deltager ved møder med forældre eller div. samarbejdsparter
  • Psykologforløb med forældre
  • Supervision af plejeforældre
  • Medvirken i udarbejdelse af realistiske handleplaner